2 Eylül 2014

Veeee Paris (Tatil Bölüm 3)


Lüksemburg'dan sonra 3 gün Paristeyiz.Paris'e girerken Paris denen yer burası mıymış diye üzülmüştüm.Ama sonra şehrin merkezine geldikçe dedim ki burası ne güzel bir yer :) Zaten Parislilerde merkez dışındakileri Parisli saymıyormuş!!.

Tabi Paris'le özdeşleşmiş olan Eyfel Kulesi.İlginç bi cazibesi var.1889'da tamamlandığında Paris'in utanç sembolü olarak görmüşler.Kulenin sadece 6 ay kalması planlanmış ama o kadar çok turist çekmiş ki kaldırmamışlar.

Eyfelden Zafer Takına..Burası da Paris'in simgelerinden.1806'da Napolyon tarafından yaptırılmış.Yapılma amacı Fransız İmparatoru olarak zaferini taçlandırmak.Neredeyse bütün yollar buraya çıkıyor.Buradan Şanzelize'ye doğru yürüdük.Ama benim sadece Şanzelize'yi çektiğim bir foto olmadığı için koyamadım :) Ama dilimde malum şarkı vardı..O da kulee,bu da kulee.Bizde de var Atakuleee..Eyfeli getirir diizee bize her yer Şanzelize :) 


Şarkı söyleye söyleye Concorde Meydanın geldik.Yukarıda sağda görülen obelisk Kavalalı Mehmet Ali Paşa tarafından 1831'de dönemin Fransa Kralı Louis Phillipe hediye edilmiş.Taa Luxor tapınağından getirilmiş..

Amelie'yi seyrettiniz mi bilmiyorum.Seyredenler hatırlar Amelie'nin çocuğa defteri verdiği bir sahne vardı.İşte Paristeki tek tepe Montmarte Tepesinde Sacro Coure Kilisesine çıkıp şehre bakıyoruz.Ben durup durup telefon kulubesi yokmuş diyorum :)


Paris'in en popüler parkı Lüksemburg Bahçesi'ne gidip biraz dinleniyoruz.

E Paris'e gidip Mona Lisa'yı görmemek olmazdı.Darılır yani..Louvre Müzesini bir günde gezmek mümkün değil,zaten girmek için çok sıra bekliyoruz.Hedefe yönelik yürüyerek Leonardo da Vinci'nin Mona Lisa'sını görerek rahatlıyoruz.Biraz da gelmişken yolumuzun üstündekilere bakıyoruz eşsiz sanat anlayışımızla :) Cam piramit de Louvre Müzesinin bahçesinde.

Tabi bir de Victor Hugo'nun kitabına da konu olan Notre Dame Katedrali.Katedral 12. yüzyılda tasarlanıp 14.yüzyılda tamamlanmış.Burada da Amelie'den sonra Şirinler 2'yi anımsıyoruz.Hani Şirine'yle arkadaşları kazlarla uçuyordu ya..Orada katedralin üstünden,içinden geçiyordu..

Paris'gittik Disneyland'a gitmezsek ayıp olur.Bir koca günü burada eğlenerek geçirdik.Bütün oyuncaklara bineceğiz diye çok koştuk çok..O kadar güzel ki çocuklar için olamaz orası,büyükler için yaniiiii!!Herkesler orda,Micky,Minnie,Pamuk Prenses...


Şununla bitireyim Paris'i.Özgürlük Heykeli'nin Amerika'ya Fransızlar hediye etmiş.Bir küçüğünü de kendilerine yapmışlar,Seine Nehri kenarına koymuşlar :)

Ve Paris biter..Buradan masal gibi bir yere...Brugge...

25 yorum:

  1. Çok güzel bir gezi yazısı olmuş buu.. Disneyland'ı daha fazla resimleseydin iyiydi...
    Gidemeyenlerde görsün :(
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Sertaç :) O kadar çok fotoğraf var ki ayıklaya ayıklaya koydum :)
      Sevgiler

      Sil
  2. Çok güzel olmuş yazı, severek okudum. Ben Cannes'a gitmiştim ama Paris'e uğrayamadım. aslında merak da etmiyorum desem inanır mısın bilmem. ama yazıyı çok beğendim bir de çok eğlendim okurkern :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanırım,çünkü benim de öyle çok merak ettiğim bir yer değildi.Ama güzel bir şehir :)
      Yazıyı beğendiğine sevindim :)

      Sil
  3. Bende parise gittigimde amanın burasımı paris ne kötü demiştim ama louvre müzesini gördükten sonra fikrim hemen değişmişti. Çok güzel bir yazı olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paris insanda ilk öyle bir tepki uyandırıyor herhalde :)
      Çok teşekkürler :)

      Sil
  4. Sevgili mor incir ne güzel bir tatil olmuş, ben hiç gitmedim ama sayende gitmiş kadar oldum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu duyduğuma sevindim,anlatabilmişim demek ki :)
      Güzel bi tatildi :)
      Sevgiler

      Sil
  5. Ah ne güzel nasıl imrendim, bırak ülke dışını şehir dışına bile çıkamıyorum çok güzel bir gezi yazısı olmuş her kareye ayrı bayıldım iyi tatiller...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım bol gezmeli tatillerin olur :) Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  6. fotolar çok güzel,inşallah bana da kısmet olur birgün :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) İnşallah en yakın zamanda gidersin :)
      Sevgiler

      Sil
  7. Oraları tekrar gezdim dolaştım sayende! benim aklım eyfelde kaldı, concorde meydanında, louvre müzesinde, sacre coeur kilesinde, Lüksemburg bahçesinde kaldı.. yine git deseler giderim. hayatımın filmi Amelie'yi tekrar tekrar izler oraları yadederim..
    yalnız özgürlük heykelinin hikayesinin gerisinde aslında Osmanlının parası ve emri ile Mısırdaki Süveyş kanalının Akdenize açılan kıyısı için yaptırıldığı, daha sonra yeni gelen valinin Müslüman bir ülkede kadın heykelinin huzursuzluk yaratacağı düşüncesiyle heykeli istemediği, parası ödenen heykelin Fransız bir heykeltraş tarafından yapıldığından orada kaldığı ve sonrada Fransız hükümeti tarafından amerikaya hediye edildiği hikayesinin var olduğunu öğrendiğimde çok şaşırmıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim,hatırlatabildiysem ne mutlu bana :) Özgürlük heykeli konusundaki o bilgiyi bende internette okudum..Her önemli konunun altından biz çıkıyoruz :)

      Sil
  8. maşallah maşallah ne güzel geziymiş. amsterdamdana aşağıya doğru. :) aa bak ben de örneğin
    istanbulda avrupa yakasının taksim-levent hattı dışında yaşayanlara istanbulda yaşıyolar demem. ne bileyim, beylikdüzü, çekmeköy, kartal filan. taşra diyoz biz. anadolu yakası bile taşra, kadıköy dışında :)

    YanıtlaSil
  9. Güldürdün beni yaaa :) Onun gibi bişey işte... :)

    YanıtlaSil
  10. Gerçekten her kare ayrı güzel:)

    YanıtlaSil
  11. Fotoğrafların, anlatımın çok bilgilendirici olmuş. Paris'in

    YanıtlaSil
  12. Fotoğrafların, anlatımın çok bilgilendirici, yorumların ise harika :) Şarkıya bayıldım, ben Paris e uzak oturuyorum ama bu şarkıyı galiba dilimden düşürmicem :)) Paris te beni en çok etkileyen estetik görüntüsü olmuştu, ah keşke bizim ülkemiz şehrimiz de böyle olsa diye iç geçirdiğim çok olmuştu diğer türlü abartıldığı kadar bişey olmadığını düşünüyorum. Fransızlar kendilerini iyi tanıtmışlar deyip tebrik etmiştim :)
    Disneyland ise bence herkesin gitmesi gereken bir yer, büyükler için olduğu konusunda hemfikiriz :)
    Nice gezilere :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sinemcim çok teşekkür ederim :))) Bu şarkı ööle yaa,diline dolandı mı kurtulamıyosun zaten :) Bizim ülkemiz tabi ki daha güzel ama kıymetini bilmiyoruz..Disneyland'a bence de herkes gitmeli :)
      Sevgiler

      Sil
  13. Oooo sen benim gitmek istediğim her yere gitmişsin olmuyorki ama böyle:) merakla bekliyorum devamını..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) En kısa zamanda son bölümü yazıcam :)

      Sil
  14. Rotanız süpermiş, fotoğraflara da bayıldım. Bekliyorum ben de devamını ! :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Merve :) Brugge ve Brükseli de en kısa zamanda yazıcam :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma